088 700 1888 Offerte aanvragen
Menu Mobiel menu
Tijdelijk 50% korting op uw eerste leasetermijn. Lees hier voor de voorwaarden!
1 t/m 18 maanden lease
Per maand opzegbaar
Laagste prijsgarantie

FAQ

Algemeen

Wat moet ik doen bij pech?

Heeft u autopech onderweg? Zo gaat u er mee om.
Zet in uw auto de alarmlichten aan en de handrem erop.
Stap voorzichtig uit, en ga indien mogelijk achter de vangrail staan.
Wanneer u veilig staat, kunt u onze pechhulp bereiken op (0)887001888.
Zij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk weer onderweg bent.

Kan ik kosteloos mijn contract beëindigen?

Wij hanteren een kalendermaand opzegtermijn na de einddatum. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Zo zorgen wij ervoor dat u als ondernemer flexibel te werk kunt gaan. U kunt uw contract opzeggen door een e-mail te sturen naar opzeggingen@shortleaseland,nl

Wilt u liever een andere auto, bent u ontevreden of heeft u vragen over het contract?
Dan kunt u bellen naar contractbeheer via onderstaand nummer:
088 700 1888

Mag ik met mijn lease auto naar het buitenland?

Ja u mag in het grootste gedeelte van Europa rijden, echter heeft u hiervoor een groene kaart nodig. Daarnaast zijn enkele landen uitgesloten, indien u hier meer vragen over heeft kunt u contact met ons opnemen via 0887001888

De groene kaart kunt u gemakkelijk bij ons aanvragen via  info@shortleaseland.nl

Wat is het opzegtermijn bij jullie?

U kunt het contract voor het einde van de afgesproken contractdatum niet opzeggen.
Wel kunt u vooraf al aangeven dat u na de einddatum het contact wilt beëindigen.
Indien u dit niet doet loopt uw contract door en is deze per kalendermaand opzegbaar.

Mag er iemand anders in mijn leaseauto rijden?

Dit is bij Shortleaseland geen enkel probleem. Graag ontvangen wij een kopie van een geldig rijbewijs van de bestuurder, zo kunnen wij deze toevoegen aan uw dossier.

Ik ben een startende ondernemer en zou graag leasen, wat zijn de mogelijkheden?

Als starter bent u bij ons van harte welkom, samen met u kijken we naar passende oplossing zodat u binnen een korte periode mobiel bent. Wij hebben geen jaarverslagen nodig, het vertrouwen in onze klanten staat bij ons hoog in het vaandel.

Lees meer

Leasen

Hoeveel kilometer mag ik met mijn leaseauto rijden?

Het aantal kilometers dat u per jaar mag rijden, bepaald u zelf. Dit wordt in het contract vastgelegd. Het jaarkilometrage wordt omgerekend naar een maandkilometrage.
Mocht u meer kilometers rijden, dan wordt er een meerprijs per kilometer berekend.
De meer gereden kilometers worden tussentijds in een kilometerfactuur voor u verwerkt. Dit houdt in dat u in de voorgaande maand meer kilometers heeft gereden dan dat in het contract is vastgelegd. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat u wat meer inzicht heeft in uw gereden kilometers.

Zit u iedere maand over de toegestane kilometers heen? Neem even contact met ons op om te kijken of de kilometers in uw contract kunnen worden verhoogd.

Is het als transportbedrijf mogelijk om te leasen?

Helaas is het bij Shortleaseland niet mogelijk om als transportbedrijf een shortleasecontract aan te gaan.
Echter kunnen we wel kijken wat we voor u kunnen betekenen in de vorm van een financial lease. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Wat houdt shortlease in?

Door shortlease kunt u een auto al leasen vanaf 1 maand. Zo zit u nooit meer vast aan een lang contract.U kunt uiteraard ook een contract voor een langere periode afsluiten of de lease van 1 maand verlengen.
Shortlease is een vorm van full operational lease. Zo zit bijvoorbeeld het onderhoud, pechhulp & wegenbelasting in het contract. U heeft dus de flexibiliteit zonder extra zorgen. 

Lees verder

Kan ik leasen met een negatieve BKR registratie?

Een auto leasen met negatieve BKR registratie is in veel gevallen bij Shortleaseland geen probleem. Wij beoordelen uw situatie zelf en laten dit niet door een extern bureau of kredietverstrekker doen. Wij werken open en transparant. Wij zullen samen met u kijken naar de lease mogelijkheden. We gaan ervan uit dat u als ondernemer goed kunt inschatten welke financiële mogelijkheden u heeft voor mobiliteit. Een stukje vertrouwen dat wij hebben in onze potentiële klanten.

Welke leeftijd heb ik nodig om een leasecontract aan te gaan?

In principe geldt er geen minimum leeftijd. U moet in het bezit zijn van een geldig KvK en geldig ID-bewijs als tekenbevoegde. Echter als u ook de bestuurder bent, dient u in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Zo ook van andere bestuurders die in de auto gaan rijden.

Hoe verloopt jullie proces?

Na het plaatsen van uw aanvraag neemt een adviseur contact met u op en spreekt de aanvraag door. Als u de juiste auto heeft gevonden, wordt er een contract opgesteld. De adviseur vraagt uw rijbewijs en bankrekeningnummer om de snelheid in het proces te houden. Zodra u het contract heeft getekend, gaat het door naar onze afdeling Contractbeheer. Zij verwerken de aanvraag en vragen eventuele informatie nog bij u op. Zodra zij alle benodigde informatie hebben gekregen, verwerken wij deze en mailen u de factuur voor de borg en de 1ste maandtermijn. U dient deze factuur voor de gestelde datum te betalen. Zodra de betaling zichtbaar is op onze rekening, zetten we de aanvraag door naar de planning en nemen telefonisch contact met u op zodra we een definitieve leverdatum hebben gekregen.

Proces

Hoe snel is een auto beschikbaar?

We hebben een groot aantal auto’s op voorraad staan, deze auto’s zijn vrijwel direct leverbaar.
Voordat de auto klaar wordt gezet, wordt deze technisch helemaal nagekeken en gepoetst.
Mocht de auto die u graag zou willen hebben niet op voorraad is, dan zoekt u samen met één van onze adviseurs naar een geschikte oplossing. Het kan zijn dat de gewenste auto later beschikbaar is en dat we een tijdelijke auto voor u kunnen inzetten of dat wij een soortgelijk model hebben.

Hoeveel kilometer mag ik met mijn leaseauto rijden?

Het aantal kilometers dat u per jaar mag rijden, bepaald u zelf. Dit wordt in het contract vastgelegd. Het jaarkilometrage wordt omgerekend naar een maandkilometrage.
Mocht u meer kilometers rijden, dan wordt er een meerprijs per kilometer berekend.
De meer gereden kilometers worden tussentijds in een kilometerfactuur voor u verwerkt. Dit houdt in dat u in de voorgaande maand meer kilometers heeft gereden dan dat in het contract is vastgelegd. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat u wat meer inzicht heeft in uw gereden kilometers.

Zit u iedere maand over de toegestane kilometers heen? Neem even contact met ons op om te kijken of de kilometers in uw contract kunnen worden verhoogd.

Hoe verloopt jullie proces?

Na het plaatsen van uw aanvraag neemt een adviseur contact met u op en spreekt de aanvraag door. Als u de juiste auto heeft gevonden, wordt er een contract opgesteld. De adviseur vraagt uw rijbewijs en bankrekeningnummer om de snelheid in het proces te houden. Zodra u het contract heeft getekend, gaat het door naar onze afdeling Contractbeheer. Zij verwerken de aanvraag en vragen eventuele informatie nog bij u op. Zodra zij alle benodigde informatie hebben gekregen, verwerken wij deze en mailen u de factuur voor de borg en de 1ste maandtermijn. U dient deze factuur voor de gestelde datum te betalen. Zodra de betaling zichtbaar is op onze rekening, zetten we de aanvraag door naar de planning en nemen telefonisch contact met u op zodra we een definitieve leverdatum hebben gekregen.

Voor klanten

Wat moet ik doen bij pech?

Heeft u autopech onderweg? Zo gaat u er mee om.
Zet in uw auto de alarmlichten aan en de handrem erop.
Stap voorzichtig uit, en ga indien mogelijk achter de vangrail staan.
Wanneer u veilig staat, kunt u onze pechhulp bereiken op (0)887001888.
Zij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk weer onderweg bent.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Wilt u liever een andere auto, bent u ontevreden of heeft u vragen over het contract?
Dan kunt u bellen naar contractbeheer via onderstaand nummer:
088 700 1888

Heeft u een auto gekocht of een andere contract afgesloten en wilt u het contract definitief beëindigen?
Hiervoor mag u een mail sturen naar opzeggingen@shortleaseland.nl met daarin:
– Het kenteken.
– Uw bedrijfsnaam.
– Uw reden van opzegging.

Hoe weet ik wanneer mijn auto onderhoud nodig heeft?

Onderhoud is een onderdeel in uw all-inclusive contract. Zo hoeft u zich geen zorgen te maken over extra bijkomende kosten.

Achter de zonneklep bevind zich een kaart aangegeven staat, bij hoeveel kilometers uw auto een beurt nodig heeft. Ook kan er in de auto een lampje gaan branden dat aangeeft dat de auto onderhoud nodig heeft.

Een onderhoudsbeurt kunt u gemakkelijk aanvragen via de site. Hierna neemt één van onze medewerkers contact met u op om dit in te plannen.

Plan een onderhoudsafspraak in.

Waar kan ik een afspraak maken voor onderhoud?

Is het tijd voor de onderhoudsbeurt van uw auto?
Via deze link kunt u een onderhoudsaanvraag doen.
In dit formulier dient u een aantal verplichte velden in te vullen.
Hierna wordt er door de een medewerker van de werkplaats contact met u opgenomen om een afspraak in te plannen.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details